Her er noen trinn du kan følge for å lage et microlearning-kurs:
Identifiser målet med kurset: Først må du bestemme hva du vil at deltakerne skal lære gjennom kurset. Vær spesifikk og sikt høyt, men pass på at målet ditt er realistisk og kan nås gjennom microlearning.
Velg formate: Det finnes mange ulike formater som passer for microlearning, som videoer, infografikker, quiz-spill og interaktive oppgaver. Velg formatet som passer best for målet ditt og deltakerne dine.
Lage innholdet: Lag innholdet ditt ved å bryte ned målet ditt i mindre, håndterlige biter. Tenk på hva deltakerne trenger å vite, og hvordan du kan presentere dette på en forståelig måte.
Legg til interaktive elementer: For å gjøre kurset mer engasjerende kan du legge til interaktive elementer som quizzer eller spørsmål-svar oppgaver. Dette kan hjelpe deltakerne til å huske det de har lært bedre.
Test kurset: Før du lanserer kurset, bør du teste det for å sikre at alt fungerer som det skal og at innholdet er forståelig.
Lansere kurset: Når du er klar, kan du lansere kurset og begynne å tilby det til deltakerne dine. Husk å følge opp og gi tilbakemelding på deltagernes fremgang.
Snapper BIT Learning Editor
Lag engasjerende innhold i korte læringssekvenser i Snappers integrerte produksjonsverktøy for mikrolæring.
Det er enkelt å legge til og endre innhold etter dine behov – og du kan kombinere ulike metoder for presentasjon av innholdet for å aktivisere brukeren mest mulig -og best mulig.
Bit Learning Editor kjører direkte i nettleseren og opprettelse av innhold er én-til-én, I redigeringsmodus og avspilling
Snapper BIT Learning Editor gjør det;
Enkelt: Det skal være lett å lære – og mikrolæring gjør det enkelt både for den som skal lære, og de som skal lage læringen.
Tilgjengelig: Læring der brukeren er, når de trenger det. Ta mikrolæring på mobil, nettbrett eller desktop, motta det på SMS eller e-post. Valget er ditt.
Raskt: Reduser «time-to-marked», og distribuer informasjon og kunnskap raskt!
Engasjerende: Skap engasjement med variert læringsmetodikk, trigg konkurranseaspektet med gamification og gi brukeren en god læringsopplevelse.